Inspiratiedag! Spiritualiteit van Augustinus

9611 AP Sappemeer
Nederland

Inspiratiedag! Spiritualiteit van Augustinus

Zaterdag 27 oktober organiseren we voor onze parochie weer een Inspiratiedag, van 9.30 tot 14.00 uur in de pastorie van de H.H. Martinus-Willibrordus in Sappemeer.
Deelname aan deze dag, inclusief de traditionele Norbertuskoek en een lunch, is gratis. Aanmelden kan bij Annelien de Winter, per e-mail: a.dewinter@planet.nl, telefonisch (0598-45 05 79) of bij een van de secretariaten.
De jaarlijkse Inspiratiedag is bedoeld voor iedereen die zich betrokken voelt bij onze parochie, op de een of andere manier actief is in de parochie of dat misschien wil worden. Leden van de locatieraden, vrijwilligers en andere betrokken leden van onze parochie, zijn allen van harte welkom.
Dit jaar zullen we ons laten inspireren door de spiritualiteit van Augustinus die als bisschop in Hippo, een havenstad aan de Middellandse Zee, bouwde aan huizen van barmhartigheid voor de gelovigen. Drs. Hans van Reisen, als theoloog verbonden aan het Augustijns Instituut in Utrecht zal een inleiding verzorgen over het leven en werken van Augustinus en de lessen die we daaruit kunnen trekken voor de kerk van nu. Zo inspireert de vroege geschiedenis van de katholieke kerk ons, wat helpt bij onze opdracht om ook in deze tijd te bouwen aan bloeiende geloofsgemeenschappen.