Open deur

Ingang HH Martinus-Willibrorduskerk te Sappemeer.Elke woensdagmorgen is de kerk in Sappemeer open van 9.30 uur tot 12.00 uur. In de zomerperiode kunt u ook op zaterdagmiddag van 13.30 uur tot 15.30 uur binnenlopen voor een rustmoment, een gesprekje met één van de vrijwilligers of om de kerk van binnen te bekijken.

Mensen ervaren troost dat ze een kaarsje kunnen opsteken bij Maria voor een ziek of overleden familielid. We merken dat mensen blij verrast zijn dat de kerk zomaar open is om even naar binnen te lopen.

Binnen die prachtige kerk valt veel te genieten. Je kunt er stil van worden. In alle rust kun je even je dagelijkse beslommeringen vergeten en andere dingen aan bod laten komen. Jij kunt op jouw manier jouw geloof een zinvolle plek geven. Je wilt een kaarsje opsteken. Je geniet alleen al van datgene wat er te zien valt.

Bovendien is het een ideale plek waar we elkaar kunnen ontmoeten, met elkaar kunnen zingen, in gesprek kunnen gaan.

Misschien is het voor u ook een idee om in de zomermaanden met iemand een bezoek te brengen tijdens een fietstocht of wandeling.

Enkele uitspraken

Fijn, dat de mogelijkheid er is.

Goed om hier te zijn in een lege kerk: stilte plek.

Prachtige kerk.

Het is lang geleden dat ik in de kerk ben geweest, we hebben een kaarsje gebrand voor onze dierbaren!

We hebben een warm gevoel gekregen en gebeden voor de slachtoffers van Haïti.

Of je gelooft of niet, we willen graag dat iedereen zich welkom weet en zich thuis mag voelen, om vervolgens weer weg te gaan met de gedachte: ‘dat heeft me goed gedaan.’.