sep
Voedselactie, houdbare producten, vlees, vis, frisdrank en sappen
sep 1 – okt 1 hele dag

Voedselactie, houdbare producten

Voorbeelden van producten die kunnen worden ingezameld:

• houdbare vlees- en vis producten
  • frisdrank en sappen
  • enzovoort….

De producten kunnen in de manden achter in de kerk worden ingeleverd.

Diakenwijding Remco Hoogma @ Sint-Bonifatiuskerk
sep 22 @ 11:00 – 12:00

Diakenwijding Remco Hoogma in de Sint-Bonifatiuskerk te Leeuwarden

Kloosters! @ Emmauskerk, Groningen
sep 27 @ 20:00

Kloosters!

Rustplek in een hectische wereld

In het verleden was een klooster niet weg te denken in je omgeving. Ook het noorden heeft hierin een rijke traditie. Door de tijden heen kenden ze een onstuimige groei maar evenzeer een snel verval. Eind vorige eeuw liepen kloosters leeg. Maar de laatste jaren is er weer aandacht voor het kloosterleven. In een tijd dat we het idee hebben dat we vooral moeten meegaan in de versnellingsdrift willen mensen daar uitstappen en zoeken ze rust in een klooster.

Donderdag 27 september zal Leo Fijen hierover komen spreken en met ons in gesprek gaan.

Een interessante avond voor gelovigen, introducees en belangstellenden.

U bent van harte welkom in de Emmauskerk,

Ra 4, Groningen.  Aanvang 20.00 uur.

Koffie staat klaar vanaf 19.30 uur.

Om dit te realiseren zal er een deurcollecte zijn.

U kunt zich opgeven bijleerhuisstadenommelanden@gmail.com of

telefoon: 06-17 89 66 73  (dhr. Hein Mars)

ma
Voedselactie, Nederlandse producten
okt 1 – okt 31 hele dag

Voedselactie, Nederlandse producten

Voorbeelden van producten die kunnen worden ingezameld:

• Blikken en potten met kapucijners, bruine bonen, sperziebonen, wortelen, rode bieten, rode kool, appelmoes enz..
  • Pannenkoekmeel met suiker of stroop
  • Potten met jam, pindakaas, chocopasta
  • Pakken hegelslag of chocovlokken
  • koffie, thee, koffiemelk
  • enzovoort….

De producten kunnen in de manden achter in de kerk worden ingeleverd.

okt 2 @ 10:30 – 11:30

Bijbelavonden @ Pastorie Sint Willibrordus Oude Pekela
okt 2 @ 20:00 – 22:00
Bijbelavonden @ Pastorie Sint Willibrordus Oude Pekela | Oude Pekela | Groningen | Nederland

Bijbelavond

In onze Norbertusparochie organiseren we van tijd tot tijd een bijbelavond. De Schrift is dé Bron bij uitstek van onze weg van geloof.

Op dinsdagavond 2 oktober om 20.00 uur op de pastorie van Oude Pekela is er weer een bijeenkomst.

Inleider is pastor B. van der Wal

Van harte welkom!

okt
Rozenkrans bidden Hoogezand-Sappemeer @ RK HH. Martinus-Willibrordus Hoogezand-Sappemeer
okt 3 @ 10:15 – 11:15

okt 9 @ 10:30 – 11:30

okt 9 @ 19:00 – 20:00

okt 10 @ 10:15 – 11:15

Een avond over hersenen @ HH. Martinus-Willibrordus Hoogezand-Sappemeer
okt 11 @ 20:00

Hoe zit dat tussen de oren? Een avond over hersenen.

De laatste jaren worden we ons steeds meer bewust van onze eigen verantwoordelijkheid. Maar wie zijn we eigenlijk? Hoe gaan we met de dingen om? Laten we ons gedrag afhangen van het verstand of handelen we op gevoel? Wat is de invloed van de omgeving waarin we ons begeven?  Wanneer we ons in onszelf verdiepen kunnen we niet anders constateren dan dat we er wel heel complex uitzien: mensen met verstand en gevoel;  mensen met hersenen – brains – en met een geest – minds.

Donderdagavond 11 oktober organiseren wij een bijeenkomst om meer inzicht te krijgen in onze hersenen. We hebben huisarts Jan van der Tuin uitgenodigd om te vertellen hoe de hersenen in z’n algemeenheid werken en wat hij in zijn praktijk aan ervaring heeft opgedaan. Bovendien hopen we dat dit onderwerp jou ook erg aanspreekt en dat je erover met ons in gesprek wil gaan.

Je bent welkom op donderdagavond 11 oktober op de pastorie van de Martinus-Willibrorduskerk, Noorderstraat 154, Sappemeer. Aanvang: 20.00 uur. Inloop met koffie vanaf 19.30 uur. Indien mogelijk, graag even opgeven bij George Kerdijk: georgekerdijk@gmail.com of 06-52044026.

Wij van de projectgroep KLeurRijk zien er naar uit en nodigen je van harte uit.

okt 16 @ 10:30 – 11:30

okt 16 @ 19:00 – 20:00

okt 17 @ 10:15 – 11:15

okt 23 @ 10:30 – 11:30

okt 23 @ 19:00 – 20:00

okt 24 @ 10:15 – 11:15

okt
Inspiratiedag! Spiritualiteit van Augustinus @ HH. Martinus-Willibrordus Hoogezand-Sappemeer
okt 27 @ 09:30 – 14:00

Inspiratiedag! Spiritualiteit van Augustinus

Zaterdag 27 oktober organiseren we voor onze parochie weer een Inspiratiedag, van 9.30 tot 14.00 uur in de pastorie van de H.H. Martinus-Willibrordus in Sappemeer.
Deelname aan deze dag, inclusief de traditionele Norbertuskoek en een lunch, is gratis. Aanmelden kan bij Annelien de Winter, per e-mail: a.dewinter@planet.nl, telefonisch (0598-45 05 79) of bij een van de secretariaten.
De jaarlijkse Inspiratiedag is bedoeld voor iedereen die zich betrokken voelt bij onze parochie, op de een of andere manier actief is in de parochie of dat misschien wil worden. Leden van de locatieraden, vrijwilligers en andere betrokken leden van onze parochie, zijn allen van harte welkom.
Dit jaar zullen we ons laten inspireren door de spiritualiteit van Augustinus die als bisschop in Hippo, een havenstad aan de Middellandse Zee, bouwde aan huizen van barmhartigheid voor de gelovigen. Drs. Hans van Reisen, als theoloog verbonden aan het Augustijns Instituut in Utrecht zal een inleiding verzorgen over het leven en werken van Augustinus en de lessen die we daaruit kunnen trekken voor de kerk van nu. Zo inspireert de vroege geschiedenis van de katholieke kerk ons, wat helpt bij onze opdracht om ook in deze tijd te bouwen aan bloeiende geloofsgemeenschappen.
okt 30 @ 10:30 – 11:30

okt 30 @ 19:00 – 20:00