Kerkgemeenschap

De Rooms Katholieke kerkgemeenschap in Winschoten is gewijd aan St. Vitus. De kerkgemeenschap omvat de stad Winschoten en de dorpen Nieuwolda, ’t Waar, Nieuw Scheemda, Scheemda, Westerlee, Heiligerlee, Midwolda, Oostwold, Finsterwolde, Ganzedijk, Nieuw Statenzijl, Drieborg, Nieuw Beerta, Beerta, Nieuweschans, Oudeschans, Bellingwolde, Blijham, Wedderveer, Wedde, Vriescheloo, en Veelerveen.

De Sint Vituskerk is een hechte, warme en bloeiende gemeenschap waar enthousiaste vrijwilligers dagelijks voor kerk en samenleving klaarstaan.

Rond de sterfdag van Sint Vitus (15 juni) hebben we onze jaarlijkse Sint Vitus fietstocht met aansluitend barbeque in de pastorietuin. Om de twee jaar houden we een kerstmarkt in de kerk en op het kerkplein. De kerstmarkt wordt steeds weer druk bezocht.

Ieder jaar in juli en augustus – op vrijdagmiddag en zaterdagmiddag – is de kerk geopend voor bezichtiging.

Onze missie

• Uitstraling: wij mogen en willen er zijn
  • Verbondenheid
  • Troost bieden