nov 20 @ 10:00 – 17:00

OPEN DEUR

De St. Vituskerk zet de kerkdeur elke dag voor u open. Iedereen kan van 10.00 – 17.00 uur even naar binnen lopen, een kaarsje opsteken voor een dierbare of om steun te vragen. En in alle rust even de dagelijkse beslommeringen vergeten.

ma
nov 21 @ 10:00 – 17:00

OPEN DEUR

Eucharistieviering, doordeweekse viering, Hoogezand-Sappemeer @ Parochiezaal, RK kerk HH. Martinus - Willibrordus Sappemeer
nov 22 @ 09:30

Eucharistieviering, Doordeweekse viering

De viering in de kapel van St.Jozef worden verplaatst naar de kerk HH. Martinus – Willibrordus te Sappemeer

09:30 uur in de  RK kerk HH. Martinus – Willibrordus te Sappemeer.

Kerk Open – Veendam @ RK Kerk Maria ten Hemelopneming Veendam
nov 22 @ 10:00 – 11:30

Iedere dinsdag van 10:00 uur tot 11:30 uur

nov 22 @ 10:00 – 17:00

nov 23 @ 09:30 – 12:00

nov 23 @ 10:00 – 17:00

OPEN DEUR

Eucharistieviering, Doordeweekse viering, Veendam @ kapel van Huize St. Franciscus
nov 23 @ 19:00

Eucharistieviering, Doordeweekse viering

19:00 uur in de kapel van Huize St. Ftanciscus te Veendam.

nov 24 @ 10:00 – 17:00

OPEN DEUR

Eucharistieviering, Doordeweekse viering Winschoten @ Kapel, RK kerk St. Vitus Winschoten
nov 24 @ 19:00

Eucharistieviering, Doordeweekse viering

19:00 uur in de RK kerk Sint Vitus te Winschoten.

nov 25 @ 10:00 – 17:00

Bezinning dag @ Emmasuskerk Groningen
nov 26 @ 09:30 – 15:15

BEZINNING DAG 26 november 2022

Emmaüskerk, Ra 4, 9733 HS Groningen

Waar staat het echte kerstverhaal?

LEERHUIS STAD & OMMELANDEN

Het leerhuis is voor mensen die zich vragen stellen over wat “geloof” te maken heeft met hun leven van iedere dag; voor mensen die zoeken naar inspiratie om zinvol te leven, nu in deze tijd; voor mensen die er behoefte aan hebben om met anderen over hun zoektocht in het leven te praten.

Informatie: www.leerhuis-stad-en-ommelanden.nl

Aanmelding voor de bezinningsdag:

Email: leerhuisstadenommelanden@gmail.com

Telefoon: 06 17 89 66 73 (dhr. H. Mars)

Bij opgave graag vermelden: naam, adres, telefoon, email

Kosten deelname: € 10,- te betalen bij binnenkomst.

Waar staat het echte Kerstverhaal?

De evangeliën in de bijbel hebben alle vier een heel verschillend begin. Hoe “de zoon van God” bij de mensen komt – dat is toch wat we met Kerst vieren – daar vertellen die vier allemaal een verschillend verhaal over. En de kerk wilde er ook niet maar eentje opnemen als het ene verhaal. Op deze bezinning dag leggen we die vier beginnen naast elkaar. We gaan op zoek naar de verschillen en wat daaruit spreekt. Vier mensen, vier visies. Om ons te helpen de onze erbij te doen.

Inleider:

Just van Es, godsdienstfilosoof. Hij was o.a. docent aan verschillende universiteiten in Nederland en Indonesië, ziekenhuispredikant in Heemstede en predikant in Wassenaar.

Meebrengen:

– bijbel (maakt niet uit welke uitgave).

– uw lunch (er is soep verkrijgbaar).

Programma:

Vanaf 9.30 uur: ontvangst, inschrijving, koffie, thee.

10.00 uur    opening.

Vanaf 10.10 uur drie inleidingen, waarna we steeds in kleine groepjes de “kerst”-teksten vergelijken.

Daartussen:

11.15 uur     koffiepauze.

12.30 uur     lunchpauze (er is soep; brood zelf meebrengen).

14.15 uur    afronding.

14.45 uur     theepauze.

15.00 uur    vesper.

nov 26 @ 10:00 – 17:00

nov 26 @ 13:30 – 16:00

nov 27 @ 10:00 – 17:00

ma
nov 28 @ 10:00 – 17:00

nov 29 @ 09:30

Eucharistieviering, Doordeweekse viering

09:30 uur in de  RK kerk HH. Martinus – Willibrordus te Sappemeer.

Kerk Open – Veendam @ RK Kerk Maria ten Hemelopneming Veendam
nov 29 @ 10:00 – 11:30