feb
Eucharistieviering, Doopschelpen Hoogezand-Sappemeer @ RK kerk HH. Martinus - Willibrordus Sappemeer
feb 2 @ 10:00

Eucharistieviering  Doopschelpen

Zondag 02 februari 2020 om 10:00 uur in de  RK kerk HH. Martinus – Willibrordus te Sappemeer.

Samenzang

Samen eten, samen delen @ Sint Willibrordus Oude Pekela
feb 2 @ 10:30 – 10:30

Samen eten, samen delen.

Wie aanwezig was bij de theatervoorstelling over het leven Franciscus van Assisi, is vast geprikkeld geraakt door zijn levenswijze. Strekking van het verhaal; aandacht hebben voor jouw naaste, delen van jouw welvaart en sober leven. Met diverse activiteiten willen we door het jaar heen aandacht geven aan deze, spraakmakende zonderling, met een voorbeeldfunctie binnen de katholieke geschiedenis.

Franciscus was héél streng voor zichzelf, en voerde zijn levensstijl extreem ver door. Dit vragen we echt  niet van u. Maar de projectgroep die het Jaar van Franciscus vorm en inhoud geeft is bijzonder creatief en zoekt naar lucratieve activiteiten om deze levenswijze ook in ons leven een plekje te geven.

De theatervoorstelling ‘Het leven van Franciscus’, en de lezing van de Stichting Kerk in Nood over de vervolging van christenen in b.v. Irak waren bijzonder succesvolle activiteiten.

In het nieuwe jaar kiezen we in navolging van onze Paus Franciscus voor het thema;

Eten met Franciscus. Samen eten, samen delen. Hoe dan, zult u zich afvragen.

Het is de bedoeling dat zoveel mogelijk, ( alleen of in groepsverband) iets klaar te maken voor een gezamenlijke maaltijd. Met de nadruk op sober, gezond en toch lekker.

Het allermooist zou zijn dat daar ook nog een persoonlijk verhaal aan vast zit. B.v. herinneringen aan  het stamppotje van oma. Een gerecht wat bij een bepaalde feestdag hoort zoals de Driekoningenkoek met  boon. Aan diegenen onder ons die niet in Nederland geboren zijn vragen we; laat ons kennis maken met gerechten  die sterk aan jouw thuisland doen denken. Kortom, we laten ons gewoon graag verrassen.

De gebundelde recepten, met bijbehorende verhalen willen we graag uitgeven als kookboekje. ‘Recepten voor een gezonde levensstijl!’ was ons  idee.

Samen aan tafel gaan past bij onze katholiek traditie en brengt mensen dichter bij elkaar. Ook goed voor de onderlinge samenhang binnen onze locaties.

Alle ruimte aan de locaties om invulling te geven aan deze activiteit, die in het weekend van 1 en 2 februari gehouden gaat worden. Op zaterdag vóórde viering en op zondag erna.

Samen eten, samen delen past ook wel bij de kerstgedachte. Het is misschien een aanrader om tijdens het gezellig samenzijn hierover alvast eens na te denken.

Eucharistieviering, Kinderwoorddienst Winschoten @ RK kerk St. Vitus Winschoten
feb 2 @ 11:00

Eucharistieviering ,Kinderwoorddienst  Winschoten

Zondag 2 februari 2020 om 11:00 uur in de RK kerk Sint Vitus te Winschoten.

St Vituskoor

Samen eten, samen delen @ HH. Martinus-Willibrordus, Hoogezand-Sappemeer
feb 2 @ 11:00 – 11:00

Samen eten, samen delen @ Sint Vitus Winschoten
feb 2 @ 12:00 – 12:00

feb 4 @ 09:30

feb 5 @ 09:30 – 12:00

feb 5 @ 18:30

feb 8 @ 13:30 – 16:00

Eucharistieviering viering Nieuwe Pekela @ RK kerk Sint Bonifatius Nieuwe Pekela
feb 8 @ 19:00

Zaterdag 8 februari 2020 om 19:00 uur in de RK kerk Sint Bonifatius te Nieuwe Pekela.

Woord- & Communieviering, Veendam @ RK kerk Maria ten Hemelopneming Veendam
feb 8 @ 19:00

Woord- & Communieviering

Zaterdag 8 februari 2020 2019 om 19.00 uur in de RK kerk Maria ten Hemelopneming te Veendam.

Leden van de werkgroep

feb
Eucharistieviering, Hoogezand-Sappemeer @ RK kerk HH. Martinus - Willibrordus Sappemeer
feb 9 @ 10:00

Zondag 9 februari 2020 om 10:00 uur in de  RK kerk HH. Martinus – Willibrordus te Sappemeer.

Samenzang

feb 11 @ 09:30

feb 12 @ 09:30 – 12:00

feb 12 @ 18:30

feb 15 @ 13:30 – 16:00

Eucharistieviering, Veendam @ RK kerk Maria ten Hemelopneming Veendam
feb 15 @ 19:00

Zaterdag 15 februari 2020 om 19:00 uur in de RK kerk Maria ten Hemelopneming te Veendam.

Eucharistieviering, Oude Pekela @ RK kerk Sint Willibrordus te Oude Pekela
feb 16 @ 09:30

Zondag 16 februari 09:30 uur in de RK kerk Sint Willibrordus te Oude Pekela.

feb 16 @ 10:00

Zondag 16 februari 2020 om 10:00 uur in de  RK kerk HH. Martinus – Willibrordus te Sappemeer.

Internos

Eucharistieviering, Winschoten @ RK kerk St. Vitus Winschoten
feb 16 @ 11:00

Eucharistieviering ,  Winschoten

Zondag 16 februari 2020 om 11:00 uur in de RK kerk Sint Vitus te Winschoten.

St Vituskoor