okt 7 @ 10:00 – 17:00

OPEN DEUR

De St. Vituskerk zet de kerkdeur elke dag voor u open. Iedereen kan van 10.00 – 17.00 uur even naar binnen lopen, een kaarsje opsteken voor een dierbare of om steun te vragen. En in alle rust even de dagelijkse beslommeringen vergeten.

okt 8 @ 10:00 – 17:00

okt 8 @ 13:30 – 16:00

okt 9 @ 10:00 – 17:00

ma
okt 10 @ 10:00 – 17:00

okt
Eucharistieviering, doordeweekse viering, Hoogezand-Sappemeer @ Parochiezaal, RK kerk HH. Martinus - Willibrordus Sappemeer
okt 11 @ 09:30

Eucharistieviering, Doordeweekse viering

De viering in de kapel van St.Jozef worden verplaatst naar de kerk HH. Martinus – Willibrordus te Sappemeer

09:30 uur in de  RK kerk HH. Martinus – Willibrordus te Sappemeer.

Kerk Open – Veendam @ RK Kerk Maria ten Hemelopneming Veendam
okt 11 @ 10:00 – 11:30

Iedere dinsdag van 10:00 uur tot 11:30 uur

okt 11 @ 10:00 – 17:00

Rozenhoedje bidden @ Sint Vitus Winschoten
okt 11 @ 19:00

Rozenhoedje bidden

– Winschoten

Dinsdag 4, 11, 18, 25 oktober

Aanvang 19.00 uur

Oktober is, na de maand mei, de tweede Mariamaand. Het is een uitbreiding van het liturgische feest van Maria Koningin van de Rozenkrans op 7 oktober. Deze viering werd ingesteld door de heilige paus Pius V in 1571 ter nagedachtenis aan de zeeslag bij Lepanto (Griekenland). Hier versloegen, op 7 oktober, de christelijke troepen de Ottomanen. Paus Pius V schreef de overwinning toe aan de hulp van Maria verkregen door het bidden van de rozenkrans.

Wanneer je één keer het gebedssnoer bidt, dan heb je een rozenhoedje gebeden. Dit bestaat uit het kruisteken, de geloofsbelijdenis, drie Weesgegroetjes en vijf tientjes van telkens een Onze Vader, tien Weesgegroetjes en het Eer aan de Vader. Bij elk tientje kan je mediteren over een mysterie van de rozenkrans. Afsluiten doe je met het kruisteken. Om de rozenkrans te bidden, ga je vier keer het gebedssnoer rond.

okt 12 @ 09:30 – 12:00

okt 12 @ 10:00 – 17:00

Rozenhoedje bidden @ HH. Martinus-Willibrordus, Hoogezand-Sappemeer
okt 12 @ 10:00

Rozenhoedje bidden

– Hoogezand-Sappemeer

Woensdag 5, 12, 19, 26 oktober

Aanvang 10.00 uur

Eucharistieviering, Doordeweekse viering, Veendam @ kapel van Huize St. Franciscus
okt 12 @ 19:00

Eucharistieviering, Doordeweekse viering

19:00 uur in de kapel van Huize St. Ftanciscus te Veendam.

okt 13 @ 10:00 – 17:00

OPEN DEUR

Eucharistieviering, Doordeweekse viering Winschoten @ Kapel, RK kerk St. Vitus Winschoten
okt 13 @ 19:00

Eucharistieviering, Doordeweekse viering

19:00 uur in de RK kerk Sint Vitus te Winschoten.

Pekelder Korenavond @ RK kerk Sint Willibrordus te Oude Pekela
okt 13 @ 19:30

Pekelder Korenavond
Op donderdagavond 13 oktober zal, na drie jaar stilte, weer een Pekelder Korenavond worden gehouden. Hier doen vijf koren aan mee, waaronder ook een koor uit Blijham. De avond begint om 19.30 uur en de kerk is open vanaf 19.00 uur.
In het portaal kunnen koffie-/theebonnen gekocht worden. De entree is gratis maar bij de uitgang wordt om een vrijwillige bijdrage gevraagd voor de onkosten. Denk hierbij aan de extreem hoge energiekosten! Wij hopen vele liefhebbers te mogen verwelkomen.

okt 14 @ 10:00 – 17:00

okt 15 @ 10:00 – 17:00