Kerkgebouw

RK kerk Hoogezand-SappemeerDe Willibrorduskerk in Sappemeer is een heel bijzondere kerk. Deze kerk met haar magnifieke toren van 56 meter hoog is gebouwd door architect Pièrre Cuypers in 1871 – 1873. Het orgel is helaas vernield, toen de torenspits in de novemberstorm van 1972 bezweek en op de kerk stortte.

Op 26 augustus 1976 is de kerk opgenomen in het register van Rijksmonumenten. In 1993 is begonnen met de restauratie van de kerk. Op 5 oktober 2012 was de restauratie voltooid en dit is feestelijk afgesloten.

Boek

Boek Sint Willibrorduskerk te SappemeerTer gelegenheid van de voltooiing van de restauratie in oktober 2012 is een boek uitgegeven met daarin informatie over de restauratie en de geschiedenis van de kerk en de parochie.

In dit boek met boeiende foto’s staat ook informatie over het exterieur en het interieur, beschrijving van kunstbezitten en de glas-in-loodramen.

Het boek kost € 12,50 en is te koop in de pastorie te Sappemeer.

De website kerkfotografie brengt kerken in beeld. Uitnodigend en inspirerend. Ook de RK kerk HH. Martinus-Willibrordus te Sappemeer is door kerkfotografie in beeld gebracht. klik hier om de foto’s te bekijken