Begraafplaats

begraafplaatsDe R.K. Parochie in Veendam beschikt over een eigen begraafplaats, gelegen aan het Boven Oosterdiep. U bereikt de begraafplaats over de brug (De Hoop) bij huisnummer 118. De ingang van de begraafplaats ligt aan het eind van het pad.

Voor alle zaken betreffende de R.K. Begraafplaats (reserveringen, onderhoud) kunt u zich wenden tot de beheerscommissie, op telefoonnummer (0598) 61 49 92.

Voor Algemeen reglement R.K. Begraafplaats klik hier.

Voor Huishoudelijk reglement R.K. Begraafplaats klik hier.

Onderhoud en opknappen van graven en graftekens

De graven en graftekens op het kerkhof dienen door de nabestaanden zelf te worden onderhouden. Wanneer de teksten op de graftekens niet goed- of niet meer leesbaar zijn, bestaat er de mogelijkheid deze weer te laten opknappen en leesbaar te maken. Bent u nabestaande of rechthebbende van een graf en u wilt dit laten opknappen of laten onderhouden, neem dan contact op met de beheerscommissie.

Reserveren van een eigen (urnen) graf

Het is mogelijk een eigen graf of urnengraf te reserveren op ons kerkhof. Als u daar meer over wilt weten, kunt contact opnemen met de beheerscommissie.