mrt 4 @ 09:30 – 12:00

Avond over gebed @ Parochiezaal - Sint Vitus Winschoten
mrt 4 @ 20:00 – 22:00

Avond over gebed woensdag 4 maart 2020

Op woensdagavond 4 maart 2020 organiseert de Projectgroep Toerusting van het Vicariaat Groningen-Drenthe een avond over gebed.

“Bidden” hoort wezenlijk bij een leven als christen. Het gebed noemen we dan ook wel eens “adem voor de ziel”. Maar ….. we vinden het vaak zo moeilijk. Tijd om het erover te gaan hebben!

Bidden staat niet los van het dagelijkse leven. Er moet een soort verbinding zijn tussen gebed en je leven van alle dag.

Bidden kun je overal, maar ervaren we dat ook echt zo? Of denken we toch stiekem dat het alleen maar in de kerk kan?

Bidden …. wat is het eigenlijk?

Verschillende soorten van gebed komen voor het voetlicht, zoals het formuliergebed, de rozenkrans,

het Jezusgebed, overweging van de H. Schrift, getijdengebed en stil gebed.

Waar, wanneer, voor wie en door wie?

Waar: Parochiezaal

Langestraat 75

9671 PC Winschoten

Parkeergelegenheid: Klinkerplein, bij JUMBO

Wanneer: Woensdag 4 maart 2020

Van 20.00 tot 22.00 uur

Voor wie: Voor alle parochianen en vrijwilligers die zich willen bezinnen over de plaats van

bidden in hun leven.

Door wie Pastor Myriam Oosting, pastoraal werkster van de  parochie Hildegard van Bingen (Zuidhorn, Haren en Groningen)

Opgave: Aanmelden tot 27 februari 2020 bij:

Vicariaat Groningen-Drenthe

t.a.v. mevr. L. Winter

Ubbo Emmiussingel 79

9711 BG Groningen

tel. (050) 40 65 888

alle dagen (behalve vrijdagmiddag)

e-mail: vicariaatgrdr@bisdomgl.nl

Aan deze avond zijn geen kosten verbonden.

mrt 7 @ 13:30 – 16:00

Eucharistieviering viering Nieuwe Pekela @ RK kerk Sint Bonifatius Nieuwe Pekela
mrt 7 @ 19:00

Zaterdag 7 maart 2020 om 19:00 uur in de RK kerk Sint Bonifatius te Nieuwe Pekela.

Gemengd koor

Woord- & Communieviering, Veendam @ RK kerk Maria ten Hemelopneming Veendam
mrt 7 @ 19:00

Woord- & Communieviering

Zaterdag 7 maart 2020 2019 om 19.00 uur in de RK kerk Maria ten Hemelopneming te Veendam.

Leden van de werkgroep

Dameskoor

Woord- & Communieviering, Winschoten @ RK kerk St. Vitus Winschoten
mrt 8 @ 11:00

Woord- & Communieviering ,  Winschoten

Zondag 8 maart  2020 om 11:00 uur in de RK kerk Sint Vitus te Winschoten.

Leden van de werkgroep

St Vituskoor

mrt 10 @ 09:30

❗❗ afgelast i.v.m. corona virus, Leesgroep, stimulerend en uitdagend @ parochiezaal St. Willibrorduskerk
mrt 10 @ 14:00 – 16:00

❗❗ afgelast i.v.m. corona virus

Leesgroep, stimulerend en uitdagend.

Mensen blijven zich in de loop van hun leven steeds ontwikkelen. Zij maken dingen mee die hun inzicht en mening veranderen. Wij willen samen inspirerende teksten lezen om er daarna over te praten. Kun je in de gelezen tekst iets vinden wat er voor jou toe doet? Wat kwam er op je levenspad en hoe ging je daar mee om? Als je wilt kun je je ervaring delen, maar luisteren is ook goed.

Kunnen bijbelverhalen inspiratieverhalen zijn? Onze keus is gevallen op het boek ‘Het derde testament – de bijbel verder schrijven’ van Loed Loosen S.J. Door aandachtig de teksten te lezen willen we ontdekken wat er staat en wat het betekent voor ons.

Kunnen wij met elkaar in gesprek gaan over hoe óns derde testament er uit ziet?

Begeleider: Wil van den Broek, theoloog; was lerares, identiteitsbegeleider op RK basisscholen en docent bij de pastorale school van het bisdom

Boek: € 14,50 – voor wie deze kosten bezwaarlijk zijn, zijn er enkele boeken te leen

Locatie Sappemeer:

Data: dinsdagmiddag 10,17 en 24 maart 2020

Tijdstip: 14.00-16.00 uur

Plaats: parochiezaal St. Willibrorduskerk, Noorderstraat 154, 9611 AP Sappemeer

Kosten: € 15,00

Opgave: graag vóór 1 maart 2020

Bij: Els van der Tuin ebmvdtuin@ziggo.nl of 0598 324828

❗❗afgelast ivm coronavirus – Meditatieviering kerk Veendam @ Maria ten Hemelopneming
mrt 10 @ 19:00

❗❗afgelast ivm coronavirus

Meditatievieringen in de veertigdagentijd

Ook dit jaar zijn er op twee locaties in onze parochie weer meditatievieringen tijdens de veertigdagentijd. Deze korte vieringen zijn laagdrempelig in de sfeer van bidden, stilte en muziek.

Locatie: Kerk Veendam en Kapel Winschoten

Data:    Dinsdag 3, 10, 17, 24, 31 maart

Dinsdag 7 april

Aanvang: 19.00 uur

❗❗Afgelast ivm Coronavirus Meditatieviering kapel Winschoten @ Kapel Winschoten
mrt 10 @ 19:00

Meditatievieringen in de veertigdagentijd

Locatie: Kerk Veendam en Kapel Winschoten

Data:    Dinsdag 3, 10, 17, 24, 31 maart

Dinsdag 7 april

Aanvang: 19.00 uur

mrt 11 @ 09:30 – 12:00

mrt 11 @ 18:30

mrt 14 @ 13:30 – 16:00

❗❗Afgelast ivm Coronavirus Eucharistieviering, Gregoriaanse viering ,Kinderwoorddienst, Veendam @ RK kerk Maria ten Hemelopneming Veendam
mrt 14 @ 19:00

Eucharistieviering,Gregoriaanse viering ,Kinderwoorddienst.

Zaterdag 14 maart 2020 om 19:00 uur in de RK kerk Maria ten Hemelopneming te Veendam.

Pastoor Buter

Herenkoor

Afgelast ivm Coronavirus

mrt
❗❗Afgelast ivm Coronavirus , Oude Pekela @ RK kerk Sint Willibrordus te Oude Pekela
mrt 15 @ 09:30

Zondag 15 maart  09:30 uur in de RK kerk Sint Willibrordus te Oude Pekela.

Gemengd koor

❗❗Afgelast ivm Coronavirus , Hoogezand-Sappemeer @ RK kerk HH. Martinus - Willibrordus Sappemeer
mrt 15 @ 10:00

Zondag 15 maart  2020 om 10:00 uur in de  RK kerk HH. Martinus – Willibrordus te Sappemeer.

Pastoor Buter

Internos

❗❗Afgelast ivm Coronavirus , Winschoten @ RK kerk St. Vitus Winschoten
mrt 15 @ 11:00

Eucharistieviering ,  Winschoten

Zondag 15 maart  2020 om 11:00 uur in de RK kerk Sint Vitus te Winschoten.

St Caeciliakoor

mrt 17 @ 09:30

mrt 17 @ 14:00 – 16:00

❗❗ afgelast i.v.m. corona virus

Leesgroep, stimulerend en uitdagend.

Kunnen wij met elkaar in gesprek gaan over hoe óns derde testament er uit ziet?

Locatie Sappemeer:

Data: dinsdagmiddag 10,17 en 24 maart 2020