Vieringen

wo
Eucharistieviering, Doordeweekse viering, Veendam @ kapel van Huize St. Franciscus
jun 7 @ 19:00

jun 14 @ 19:00

Roepingsavond – Boete en verzoening
jun 16 @ 18:00 – 19:00

Na succesvolle avonden én een ochtend worden de roepingenavonden voortgezet in 2023. Iedere derde vrijdag van de maand organiseert pastoor Tjitze Tjepkema in Heerenveen de roepingenavond. Elke avond begint om 18.00 uur met een Eucharistieviering in de H. Geestkerk aan de Crackstraat (vlakbij het trein- en busstation.) Daarna volgt een warme maaltijd in parochiecentrum ‘t Skûtsje. Voor die maaltijd vragen we een kleine financiële vergoeding.

Daarna volgt catechese aan de hand van Youcat. Tijdens de avonden is veel ruimte voor gesprek. Zo leren jongeren elkaar kennen en leren ze over elkaars roeping. Deelnemers komen uit het hele bisdom en een aantal van daarbuiten; allemaal in de leeftijd van 18 tot 35 jaar.

Benieuwd? De roepingenavonden staan open voor alle geïnteresseerden in de leeftijd van 18 tot 35 jaar. Voor meer informatie en aanmelding kun je contact opnemen met Johan Krijnsen:

za
kerkproeverij @ Maria ten Hemelopneming
jun 17 @ 11:00 – 16:00

Kerkproeverij

Op zaterdag 17 juni van 11.00 uur tot 16.00 uur organiseren we met een aantal kerken een kerkproeverij. U kunt dan alle deelnemende kerken bezoeken voor een hapje en een praatje en het bezichtigen van de kerk.

Ook onze kerk neemt deel aan deze activiteit.

Wat u allemaal aan hapjes voorgeschoteld krijgt is nog een verrassing. Maar u bent op alle locaties van harte welkom.

De deelnemende kerken in Veendam zijn:

City Life Church;

De Kandelaar;

Leger des Heils;

Grote kerk Veendam;

RK kerk Veendam.

Voor meer informatie: Roelof Sloot, email: roelofsloot@netvisit.nl

jun 21 @ 19:00

jun 28 @ 19:00

zo
Beachdienst @ Heeresmeer
jul 2 @ 11:30

Beachdienst

Zondag 2 juli

Aanvang 11.30 uur

Voorganger: Jaap Nicolai

Met medewerking van

Christelijke Muziekvereniging Excelsior

Jaarlijks wordt in de zomer door de kerken in Pekela een gezamenlijke openluchtdienst gehouden op het strand van het Heeresmeer in Nieuwe Pekela.

Hoe komt u bij het Heeresmeer?

De ingang is bij de sporthal ‘De Spil’. Volg vanaf de Berkenlaan het pad tussen de sporthal en de tennisbaan naar het Heeresmeer.

U kunt uw auto parkeren op de parkeerplaats bij ‘De Spil’. Er is een pendeldienst beschikbaar vanaf de sporthal naar het strand.

Bij slecht weer is de dienst in ‘De Spil’.

Neem uw eigen stoel en eventueel parasol mee!

jul 5 @ 19:00

jul 12 @ 19:00